Dromen komen uit! - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Sarah Dekker - WaarBenJij.nu Dromen komen uit! - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Sarah Dekker - WaarBenJij.nu

Dromen komen uit!

Door: Saar

Blijf op de hoogte en volg Sarah

08 Maart 2015 | Australië, Whitsunday Islands

Na een vermoeiende nachtbus kwam ik om 07:00 aan in Airlie Beach. Ik zou pas om 08:00 bij de winkelen kunnen inchecken voor mijn boottocht met de clipper (is een van de grootste boten die gaan, beetje een partyboot ookwel met 60mensen) maar eenmaal daar en formulieren hebben ingevuld over dat ze nergens gerand voor staan kwamen ze er achter dat ik niet in het systeem stond en dus niet geboekt was.. Geen clipper meer voor mij dus. Al was ik daar stiekem toch wel blij om aangezien ik niet zo veel zin had om met 60man op een boot te zitten. Alleen ik wilde wel de whitsundays op! Gelukkig was er een aardig meisje die me ging helpen voor een andere boot. Powerplay werd het! Een boot met 18 mensen en 4 man bemanning lekker een rustig bootje dus! Eigelijk alleen maar beter want zo had je overal veel meer de tijd voor en het eten werd vers gemaakt voor je! Echt helemaal top dus eigelijk!
Op de boot zaten wel bijna allemaal stelletjes, gelukkig wel een meisje uit Engeland die ook alleen was en een engels koppel die ook wel in waren voor gezellig biertjes drinken en kletsen.
Maar even jullie jaloers maken! We gingen meteen de eerste dag al snorkelen en wauw wat was het mooi!!!! De gehele nemo cast bijna gezien! Het koraal was ook zo mooi, de kleuren waren zo helder en vooral het blauwe en paarse koraal was echt heel indrukwekkend! Het slapen op een boot is niet zo mijn ding. Was vooral al vroeg warm en de eerste nacht schommelde we ook veel.
Maar dag 2 was echt een top dag want ik heb gesnorkeld met een schildpad!! Echt dit stond hoog in mijn lijstje met dingen die ik graag wilde doen. Ik was net een klein kind in het water op dat moment. Zelfs de man die ons in de gaten hield kwam even vragen of het wel goed met mij ging haha. Nou ik kan nog wel 100 dingen opnoemen die het zo geweldig maken maar nu was het tijd om verder te gaan. Want Tatjana en ik hadden dus onze reis tot aan Cairns samen gepland en nu stond magnetic Island op de planning voor 2 nachtjes. Al snel ontdekte we dat we lopend daar niks konden zien behalve het hostel dus besloten we een hele vette beetje roze Barbie auto te huren! Moest meteen aan Sam denken en onze Barbies van vroeger. Zo konden we toch wat meer van het eiland zien. Ook hebben we hier een wandeling gemaakt. Naar een heel mooi punt waar je over het eiland kon kijken. Dit gebruikte ze vroeger in de oorlog om te communiceren en te schieten. Zo hadden we meteen een stukje historie erbij. Verder kon je er niet veel en was er niet echt wat te doen. Misson beach was dan onze volgende stop.. Nou lang leven het regenwoud wat was dat een ramp 2,5 dag daar geweest en geen zon gezien alleen maar regen. Dus maar weer een wandeling maken van 2u en we belanden in een cafeetje waar de eigenaar jarig was dus het werd onverwachts een grappige avond. Laten Tatjana en ik maar even Steve bedanken voor de gratis drankjes en eten haha! De locale bevolking daar houd wel van een drankje denk ik zo!
Nu tijd om naar Cairns te gaan. Waar een paar dagen geleden de 2de cycloon van mijn reis was geweest..

X Saar

  • 16 Maart 2015 - 09:28

    Angela:

    Wat leuk da snorkelen met die schilpad heb ik ook gedaan grappig ik zie wel dat je het leuk hebt daar genie er maar van gr angela x

  • 19 Maart 2015 - 21:02

    Hanneke:

    Lieve Sarah.
    Wat een heerlijk verhaal van je. Wij hebben op Bali gesnorkeld en het is echt niet te vertellen wat je daar ook ziet. Het lijkt net of je in een aquarium zwemt. Ook het koraal is zooo mooi.
    Het aftellen gaat al een beetje beginnen voor je dus ga nog even dik genieten voordat je straks weer aan de bak moet. Ha ha ha.

    Dikke dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Toch maar een klein reisboekje voor de lieve mensen die nu in de kou in Nederland zitten. Het mailen gaat mij niet zo goed af dus ga toch een klein reisboekje hierop maken voor jullie. Veel liefs uit Aus

Actief sinds 07 Feb. 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 3146

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 20 April 2015

Aus

Landen bezocht: