Outback deel 2 & meer - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sarah Dekker - WaarBenJij.nu Outback deel 2 & meer - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Sarah Dekker - WaarBenJij.nu

Outback deel 2 & meer

Door: Sarah

Blijf op de hoogte en volg Sarah

07 April 2015 | Australië, Adelaide

Ik had een paar dagen in Alice Springs. Samen met nog 4 andere van mijn vorige tour zouden we door gaan naar Adelaide. We gingen eerst even Alice Springs verkennen.
Annie, Beckie en ik gingen een wandeling maken. Het zou 1,5 uur heen en weer zijn dus leek ons top. Er zou super mooi uitzicht zijn over Alice Springs. Nou de wandeling was me wat. Dit is niet eventjes een wandelingetje door de duinen in Nederland nee hoor dit is klimmen geen bordje waar je heen moet echt niks. Gelukkig waren we niet de enige dus kon je soms zien waar mensen vandaan kwamen. Het laatste stuk was dan ook echt een klim. Sorry mam maar heb dat toch van papa om dan gewoon ook echt te gaan klimmen wat niet helemaal veilig was haha. Maar het was me toch een mooi uitzicht! Tijd om te lunchen dus met dat mooie uitzicht.
Maar nu het beste deel.. Tour deel 2 van Alice Springs naar Adelaide!

De tourguide was gelukkig niet zo gestoord als de vorige. We moesten nog wat km afleggen maar dat gelukkig in 6 dagen.
Maar om mijn verhaal kort te houden en niet een week aan het lezen te zijn ga ik alleen even alle hoogte punten vertellen.
Onze eerste dag gingen we Camel rijden. Al was het maar voor een klein rondje het was toch heel vet. Daarna gingen we door naar Kings Canyon. Erg vet, we hadden een wandeling gemaakt van 3u naja door dat iedereen foto's wilde nemen duurde het misschien iets langer maar het was me daar toch mooi! Weer een heel ander uitzicht en wandeling dan je gewend bent. Het regende een beetje wat de wandeling best aangenaam maakte. Je mag hier ook niet lopen als het warmer is dan 40graden en er staan overal boorden dat je genoeg water moet meenemen (3liter) en ieder uur water moet drinken. Er word zelfs gezegd dat wanneer je dorst hebt je te laat bent met drinken. Nou genoeg waarschuwingen dus. Voor we gingen wandelen vertelde onze tourguide (Dan) dat we niet over de randen mochten kijken en er zeker 2m vandaan moesten blijven. Blijkbaar zijn er meerdere mensen het ravijn ingevallen, een van de tourguides is daar gevallen zelfs. Nou ze maken je dus genoeg bang.
We moesten hierna nog een stuk rijden voor we bij de camping aan zouden komen. Bij een kampvuur gingen we een beetje een voorstel rondje doen want we hadden een beetje groepjes. Ik en nog 4 andere van de vorige tour probeerde een beetje met de rest te praten maar om nu niet heel lullig te zijn.. Was het erg lastig. Zwitserse (Franse) kunnen dus niet zo goed Engels en zijn erg met elkaar. Maar genoeg over de groep die dus niet heel bijzonder verder was.
Het slapen! Ja.. Dat was dus buiten in een swag. (Voor de gene die het niet kennen, het is een soort slaapzak met een soort matje erin)
Tijd om alle angsten van iedereen dus te overwinnen want ook hier in de outback zijn slangen, spinnen en nog meer engen beestjes.
Maar het was echt heel vet! Alleen de nachten vergeleken met de dagen waren zo koud! Niet normaal! De eerste paar nachten was het nog goed te doen maar hoe verder we naar beneden gingen hoe kouder het werd.. Maar toch onder de sterren slapen is het helemaal waard!
We hebben zo veel bezocht en moesten natuurlijk ook lang in de bus zitten helaas want er waren zeker ook stukken waar gewoon niks was.
Uluru! Woow wat was dat tof. Toen we aankwamen was het warm maar goed te doen gelukkig. Je had de keuze om er op te klimmen of er omheen te lopen. Nu was het al snel duidelijk dat het erop klimmen niet z'n goed idee was aangezien er al 40 mensen overleden waren door vallen of uitdroging. (De rots is dan ook hoger dan de Eiffeltoren) Maar dan nog niet te bedenken de mensen die in het ziekenhuis zijn overleden. Ook is het een heilig stuk land voor de aboriginals en het beklimmen is dan ook tegen hun geloof. Nou genoeg reden om er dus gewoon omheen te lopen. Je merkt dat het warm was dus we moesten weer genoeg water meenemen! Maar ook de vliegen waren soms erg vervelend!
Dan vertelde het laatste deel nog veel over hoe er werd geleefd door de aboriginals vroeger, was heel leuk om te horen.
De zonsondergang bij uluru is dan ook een van de vetste plekken waar ik een biertje gedronken heb! Wat een uitzicht! De roodheid van de steen is zo mooi.
Kata Tjuda is eigelijk nog mooier.. Maar alles is zo anders! We hebben daar weer een wandeling gemaakt en poeh wat was het heet. Nou na de wandeling kreeg ik een koude cola en geloof me dat kan me toch lekker smaken haha.
Coober pedy een dorpje.. Half onder de grond. Ofja mensen hebben hun huis onder de grond omdat het er rrg warm is. Dat was het ook maar gelukkig niet zo erg als ze soms hebben. Het is een stadje waar ze opaal verkopen. Dit is een steen die naar mijn smaak niet zo heel mooi is.. Maar erg veel geld waard! We sliepen daar onder de grond, vette ervaring maar niks voor mij geen raam in de ruimtes.
Verder zijn er nog zo veel leuke dingen te vertellen maar nu kangoeroe Island! Dat was een leuke ervaring vooral de koala's! Die zijn toch lief.. Echt zo schattig! Verder echt nog veel dieren gezien, vooral kangoeroes natuurlijk ;)!
Verder heb ik nog gezellig een paar dagen in adelaide met Blyane door gebracht. Dat was super gezellig en heb lekker rustige dagen gehad maar toch veel kunnen zien. Maar het gaat nu winter worden hier en dat is voor mij nu koud.. 15 graden brrrr! Morgen zal ik jullie vertellen over the great ocean rd and Melbourne!

X Sarah

  • 17 April 2015 - 12:46

    Sandra:

    Wat een geweldige reis maak jij!!!
    Nog een paar hele fijne dagen Saar, liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Toch maar een klein reisboekje voor de lieve mensen die nu in de kou in Nederland zitten. Het mailen gaat mij niet zo goed af dus ga toch een klein reisboekje hierop maken voor jullie. Veel liefs uit Aus

Actief sinds 07 Feb. 2015
Verslag gelezen: 920
Totaal aantal bezoekers 3151

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 20 April 2015

Aus

Landen bezocht: