Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sarah Dekker - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sarah Dekker - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Saar

Blijf op de hoogte en volg Sarah

20 Maart 2015 | Australië, Cairns

Cairns:

Terug in de bewoonde wereld. Omdat de cycloon net geweest was regende het de eerste paar dagen veel. Maar na regen komt zonneschijn want al snel werd het top weer en konden we lekker naar de lagoon. In australie kan je niet in zee zwemmen in bepaalde gebieden en daarom hebben ze een lagoon. Beetje een groot buitenzwembad zo kan je het eigelijk bekijken. Vaak wel heel mooi gemaakt en tot aan Cairns was Brisbane mijn favoriete lagoon maar Cairns is ook echt prachtig! Dus nu heb ik 2 favoriete lagoons! ;) Je kijkt namelijk uit over de zee. Heel vet! Ik en Tatjana verbleven in Gilligans dit is een backpackers hotel. Heel fijn en erg schoon ook!
Ik had 2 tours in Cairns vast staan een snorkel tour en cape tribulation.
Snorkelen ging ik samen met Tatjana doen, heel veel zin in. Maar hoe mooi weer het ook was de zee was echt best heftig. De golven waar groot en de zeilboot waar we op zaten was dan ook echt steeds aan het bewegen. We kregen allemaal een reistabletje en als je niet zeker wist of je zeeziek zou worden werd er geadviseerd om hem gewoon voor vertrek al te nemen. Nou ik even blij want poeh zulke golven zijn niks voor mij. Het snorkelen was dan ook echt niet te doen, de zee was ruig en je kreeg steeds water in de snorkel. Dus na korte tijd ging iedereen er dan ook snel uit. We werden na de lunch naar een eiland gebracht waar je een paar uur mocht doorbrengen. Tatjana en ik zijn daar naar een krokodillen/schildpadden/vissen opvang geweest. Was heel leuk, we hebben gezien hoe de grootste krokodil eten kreeg. Nou dat gaat met geweld haha! Die beesten zijn sterk!
Verder ben ik in Cairns naar cape tribulation geweest. Dit is het regenwoud, boven Cairns is dat. Heel gaaf alleen viel de tour beetje tegen. Ik had verwacht een wandeling door het regenwoud maar we hebben maar een klein wandelingetje gemaakt en toen werden we alweer in je hostel afgezet (wel in het regenwoud). Beetje jammer dus. Het was wel lekker weer dus ben ik lekker het zwembad in gedoken! Heb later de middag nog een rondje op het strand gelopen en naar een uitkijk punt maar is toch best eng idee dat er overal krokodillen zijn.. Die mij zo kunnen opeten. De volgende dag gingen we verder met de tour en een ijsje eten dat zelf gemaakt werd door een oud vrouwtje heel lief en zwemmen. We gingen naar een centrum voor aboriginals en kregen daar een kleine voorlichting over hoe ze leefde in de natuur. Het gebruik van planten. Weer erg kort maar leuk! Deze man was een geneeskundige zei hij zelf, hij had meerdere mensen geholpen met alleen zijn handen.. Nou weet niet echt wat ik daar van moet vinden maarja! We gingen nog lekker zwemmen in een rivier en die was koud haha! Ik stond nog maar half in het water en de tourguide maakte me al nat. Nou dan maar een duik in het koude water.

Voor de rest was Cairns een beetje niksen en zwemmen. Tatjana en ik hebben hier ook weer afscheid moeten nemen helaas! Had het erg naar me zin samen reizen met Tat! Was wel lekker weer samen te reizen. Je staat er dan nooit alleen voor en hebt altijd even iemand om lekker tegen te kunnen kletsen! Thanks schat voor de top 2 welen! Nu tijd om het vliegtuig te pakken en naar Darwin te gaan!

Liefs Saar

  • 23 Maart 2015 - 14:04

    Hannek:

    Lieve saar.

    Wat enig om je verhaal te lezen en jij komt straks naar huis met een koffer vol verhalen.!!!
    Dat is iets waar je trots op mag zijn. YOU DID IT!!!!!

    Kusss

  • 23 Maart 2015 - 18:58

    Angela:

    Weer een mooi verhaal om te lezen hoor gr angela

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Toch maar een klein reisboekje voor de lieve mensen die nu in de kou in Nederland zitten. Het mailen gaat mij niet zo goed af dus ga toch een klein reisboekje hierop maken voor jullie. Veel liefs uit Aus

Actief sinds 07 Feb. 2015
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 3143

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 20 April 2015

Aus

Landen bezocht: