1770 & Rockhampton - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Sarah Dekker - WaarBenJij.nu 1770 & Rockhampton - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Sarah Dekker - WaarBenJij.nu

1770 & Rockhampton

Door: Saar

Blijf op de hoogte en volg Sarah

05 Maart 2015 | Australië, Agnes Water

1770 and Rockhampton

Sorry voor de updates zo snel en laat haha maar heb het wonderbaarlijk druk gehad voor een vakantie haha.

Maar 1770 of wel Agnes Water. Een klein stadje aan de kust. We kwamen aan met de bus in de avond en we (Sophie het Deense meisje met wie ik reis) werden naar het hostel gebracht. Wat een schoonhostel was het. Maar dat moet ook wel als je 3x per dag alles schoonmaakt. Zo nu en dan om gek van te worden want dan wilde je ontbijten of lunchen en was de keuken weer dicht voor een uur. Maar verder een prima hostel. We hadden zelfs een avond een slag in de tuin. Hier werd ik niet zo gelukkig van! Hij was groot en dik en eng eigelijk. Er werd ook niemand gebeld om hem te verwijderen nee hoor de man van het hostel zei op een hele vervelende toon dat we de slang met rust moesten laten. Maarja er zijn dan natuurljk van die debielen Engelse die graag even de slang willen aanraken waardoor de man nog bozer werd. Naja dit was even een spannend verhaal nu op naar het uitje wat Sophie en ik gingen doen namelijk: scooteroo! Zo tof dat!!!
We mochten allemaal nep tatoeages op doen (nog geen zorgen dus papa dat je dochter onder de plakplaatjes zit) Dikke lol had iedereen dan al snel met de gekste plekken vinden voor je plakplaatje. We moesten daarna een rondje rijden voor te kijken of je het kon en al snel gingen we de weg op. Ik in een rose jasje natuurlijk. Het was soms echt eng want je reed soms 80 even de berg af. Gelukkig wel met een helm. Het was zo vet en we moesten soms stoppen om kangoeroes te laten oversteken.
Maar verder was er niks te doen in 1770. Behalve dan voor Sophie want je kom gratis een tatoeage laten zetten als je het naakt zou doen. Dus sophie ging haar eerste tatoeage laten zetten.. Het was helaas niet heel netjes gedaan dus ik was meteen genezen van mijn idee.

Tijd om verder te gaan naar Rockhampton. In het busje terug naar het hostel zat een Nederlands meisje, Tatjana Dekker (heel grappig maar geen familie wel gemeenschappelijke vrienden op facebook en voor dezelfde baas gewerkt) en we besloten samen naar rockhampton te gaan. Maar het werd nog even spannend want ik had geen plek in de bus en door de Cyclone zaten alle bussen en ik zou 4 dagen moeten wachten. Maar zoals de Dekker(s) dat doen deden we net alsof ik wel geboekt had en er iets fouts was gegaan. Maar lucky me want er was serieus 1 plekje vrij! Dus wij naar rockhampton om 21u zonder nog een slaapplek daar.. Haha lekker slim dus. Om 00:10 kwamen we dan aan en wij stoer in de bus doen over buiten slapen maar eenmaal daar waren we niet zo stoer meer en gingen we opzoek naar een slaapplek en dat werd een motel. De volgende dag bracht de eigenaresse ons super lief naar het centrum waar we gingen ontbijten en is uitzoeken wat we konden doen. We besloten om naar de zoo en een botanic garden te gaan en hostel te gaan. Op de kaart leek het ver maar een meisje aan wie we het vroegen zei dat het te lopen was. Nou around the corner hier is gewoon even 30min lopen met onze tassen.. Groot succes maar om mannen maar even ongelijk te geven we hebben het via onze mooie stadskaart wel in 1x gevonden!
Maar na veel geluk werd het tijd voor pech. Want door de Cyclone was er veel verwoest en alles was dicht. Bomen die omgewaaid waren overal takken en ze hadden pas 2 dagen weer stroom. Het was dan ook wel lekker 35graden en geen wint te bekennen. Dus wij hebben even 3 dagen aan het zwembad gelegen en lekker onze corona's gedronken. Een vakantie in de vakantie dus! Tatjana en ik hadden dan beide even beetje onze reis verder gepland en gaan samen verder reizen tot aan Cairns en ik heb besloten om naar de outback te gaan: Darwin - Alice Springs - Adelaide - Melbourne - Sydney - Amsterdam :(
Nu de nachtbus naar Airlie Beach voor the whitsundays! Laat die dromen maar uitkomen en zwemmen met schildpadden

Liefs Saar

• 09 Maart 2015 - 17:44

Hanneke:

Hoi lieve nicht. Uit je verhalen maak ik wel op dat je het super naar je zin hebt.
    Leuk verhaal om te lezen en zo even met je mee te reizen.
    Maak er nog een mooie maand van en geniet lekker van je vrijheid.

Liefs van Hanneke

• 14 Maart 2015 - 18:33

Lia Vanwees:

Leuk te lezen Sarah. Dat verhaal van die slang vond ik ook wel een beetje eng, maar als je die beesten met rust laat gebeurt er niets. Stom dat er altijd mensen zijn die die beesten willen storen. Met die scooter met 80km per uur vond ik veel enger!! Volgende keer maar een beetje minder gas .! Lekker verder genieten vooral van het mooie weer. Liefs uit Friesland. Lia en Peter.