Cyclone & Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sarah Dekker - WaarBenJij.nu Cyclone & Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sarah Dekker - WaarBenJij.nu

Cyclone & Fraser Island

Door: Saar

Blijf op de hoogte en volg Sarah

24 Februari 2015 | Australië, Rainbow Beach

Cyclone & Fraser Island.

Nou voor de mensen die het nieuws niet gezien hebben er is een Cyclone is Australie geweest.. En ja ik heb het overleefd!
Maar zat wel even vast in Noosa met veel gestreste backpackers die naar Rainbow Beach moesten om hun Fraser avontuur te beginnen. Aangezien het een natuurramp is krijg je, je geld ook niet terug als je er niet kan komen of je tour niet door kan gaan. Heel vervelend dus voor iedereen. Maar ik had nog geen stress tot dat het nieuws kwam dat de bussen niet zouden rijden tot dinsdag en ik zou dan naar Fraser Island gaan. Maar gelukkig heb ik nog niet veel pech gehad (wat ook wel mag na alles) en kwam de receptionisten van het hostel me zondag om 14u snel halen omdat er een shuttle busje me voor $25 wel even naar Rainbow Beach wilde brengen (vanaf hier ga ik naar Fraser). Dus mijn zweethandjes waren van korte duur!
In het busje werd als snel duidelijk waarom de bussen niet konden rijden. In Nederland kan het veel regenen maar hier is het afvoersysteem niet zo goed. Wel gezegd wegen stonden blank en speeltuinen onderwater. Een ramp dus voor iedereen.
Maar na een omwegentje kwam ik wel op mijn bestemming aan: Rainbow! Het is denk ik 1 straat waar winkels zijn en verder paar huizen en dat is het dan. Een gat dus! Gelukkig was degene die in mijn bed zou slapen er niet meer dus ik hoefde niet in een opvangcentrum te verblijven. Geloof me gun je niemand! Geen airco, douches of toiletten en wel met meer dan 60man in een ruimte liggen.
Nou ik lag lekker op een 7 persoonskamer met 8 mensen.. Nu denken jullie natuurlijk hoe kan dat maar omdat mensen dus vast zaten ging iedereen maar overal slapen.
Fraser:
Na allemaal saaie uitleg en introductie filmpjes gezien te hebben en nachtje slapen mocht ik dan eindelijk gaan. In een 4WD naar Fraser Island! Nu even snel naar google gaan mensen want het is echt werkelijk net zo mooi als op de foto's daar! Het mooiste wat ik ooit gezien heb en dan vooral mckenzie lake. Omdat de storm ook natuurlijk hier geweest hadden we bijna een stroom. Dus koplampen van de auto's werden de eerste avond gebruikt om ons te kunnen laten koken. Het was echt back to basic. Slapen op de grond .. Was niet echt fijn maar na een paar drankjes slaap je toch al snel. We mochten allemaal 2x rijden want in mijn auto van 7 zaten maar 4 met een rijbewijs. Dus ik heb heerlijk op het strand en in de bossen kunnen rijden in onze pussywagon. (De tourguide had ons groepje minuut 1 zo genoemd met 6 meiden en 1 jongen) Ik had geen beter groepje kunnen wensen want we hadden echt dikke lol overal.
Ik kan nog heel veel vertellen over deze ervaring maar zal nu stoppen voor ik jullie nog meer jaloers maak.
Op naar 1770 ofwel Agnes Water!

Liefs Saar

  • 08 Maart 2015 - 19:58

    Sandra Kuppens:

    Hoi Saar!
    Wat maak je allemaal bijzondere dingen mee, ik heb je reisverslagen allemaal gelezen en merk dat je je steeds meer thuis voelt in Australië. Leuk om te lezen hoe je van de ene plaats naar de andere trekt en daar steeds weer nieuwe mensen ontmoet en van alles meemaakt. Jammer dat het niet altijd mooi weer is, maar hopelijk zijn er ook zonnige dagen bij. En wat een mooie natuur en bijzondere beesten heb je al gezien.
    Ik wens je nog veel plezier daar!! dikke zoen, Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Toch maar een klein reisboekje voor de lieve mensen die nu in de kou in Nederland zitten. Het mailen gaat mij niet zo goed af dus ga toch een klein reisboekje hierop maken voor jullie. Veel liefs uit Aus

Actief sinds 07 Feb. 2015
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 3154

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 20 April 2015

Aus

Landen bezocht: