Brisbane & Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sarah Dekker - WaarBenJij.nu Brisbane & Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Sarah Dekker - WaarBenJij.nu

Brisbane & Noosa

Door: Saar

Blijf op de hoogte en volg Sarah

18 Februari 2015 | Australië, Noosa Heads

Hi lieve mensen in het koude brakken oeteldonk ofwel kikkerlandje NL.
Om maar even voor jullie met een goed gevoel te beginnen, ik heb vandaag ook regen (gehad). Moeilijk te geloven maar het kan hier ook regenen helaas. Maar een mooie gelegenheid om een computer te bemachtigen in het drukke Peter Pans in Noosa.

Om te beginnen waar ik gebleven was. Weg uit surfers en op naar de stad Brisbane. Zonder een hostel te hebben geboekt.. Achteraf maakte het helemaal niks uit want een meisje die ik met surfkamp ontmoet had, Romy was in city backpackers dus besloot daar heen te gaan. Het was maar voor 2 nachtjes want dan zou ik samen met Tom en Blayne gaan touren vanaf Noosa terug naar Brisbane! (waar ik heeeeel veel zin in had)
Iemand weer even spreken in het echt die je langer kent dan gemiddeld 4 dagen. Mijn avond in het hostel was niet veel aan, ik had 2 meiden ontmoet en die gingen stappen maar in surfers was ik een nacht ziek geweest dus weinig energie, ik vertelde dat ik nog wel terug zou komen en dan mee zou gaan.

De volgende dag moest ik om 10u uitchecken en ging lekker lezen aan het zwembad waar nog een meisje lag die ook Nederlands was. De grap van alles, via facebook hadden we contact gehad omdat we dezelfde route doen alleen ik wat langzamer. Na een uur praten kwamen we er pas achter dat we elkaar dus soort van al kende.

Om 15u had ik met Tom afgeproken 3 stations verder dus ik met al mijn spullen in een heerlijke koude trein naar hem toe. Meneer had even een auto gehuurd voor de komende dagen en de geur van nieuw hing er nog in. Tom was dus dol gelukkig met zijn auto! En we gingen Blayne ophalen. Jaja ik mocht als eerste NL vriend Blayne ontmoeten! Nou de hele planning voor de dagen erna waren al gemaakt en het enige wat ik moest doen was niks, ofja foto's maken (wat Tom zelfs nog meer deed voor mij) en lekker ontspannen! Om jullie niet al te lang bezig te houden zal ik het even kort samenvatten.
We hebben heerlijk gezwommen op verschillende plekken, mochten bij vrienden van ze slapen en gingen lekker uiteten. Zijn zelfs nog opstap gegaan en wat blijft dat hier toch grappig. Zo anders dan in NL of in Europa. Muziek is beetje uit de tijd maarja dansen kan altijd na een drankje. (Nee Rieks niet na die vieze Goon maar gewoon een redelijke wijn en bier)
Naja het was gewoon geweldig en leuk om samen met iemand van thuis hier dingen mee te maken.
Ook heb ik Inez nog even gezien en zijn samen met haar broertje wat gaan eten in Brisbane. Blijft toch gek om mensen van thuis aan de andere kant van de wereld te zien. Maar wel leuk om lekker even te kletsen.

Terug in Brisbane kreeg ik een berichtje van de meiden dat ze gingen stappen en ook de meiden van mijn kamer gingen stappen, dus met 15 meiden zaten we in de pub van het hostel aan het bier. Was erg gezellig! Meteen besloten we om op valentijn een girls night out te doen. Wat niet helemaal liep als gedacht want een meisje van mijn kamer was om 10u al zo dronken dat er een uur later een ambulance moest komen en ze werd voor een paar uur opgenomen. Wat bleek nu, ze leefde al 2 a 3 weken op rijstwafels en goon. Maar toch zijn we de stad in gegaan en hebben nog wat gedanst.

Volgende dag ging ik met 2 meiden en een Nederlandse jongen een city tour doen in Brisbane, 5km lopen door de stad. Was even fijn om te doen zo kon je nog zeggen dat je iets gezien had daar. Stad is namelijk niet echt heel boeiend verder. Om de dag goed af te sluiten gingen ik met 3 meiden naar de bios. (Ja Esther ik mis de bios ;)) Natuurlijk weet iedereen dan ook meteen welke film hihi.
Top avond gehad dus met een biertje als afsluiting.

Volgende plek is Noosa. Was hier dan al even met Tom en Blayne en wat is het er mooi!
Morgen als het goed is naar Australia zoo!!!

Dikke kus en veel liefs uit Noosa.
Saar X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Toch maar een klein reisboekje voor de lieve mensen die nu in de kou in Nederland zitten. Het mailen gaat mij niet zo goed af dus ga toch een klein reisboekje hierop maken voor jullie. Veel liefs uit Aus

Actief sinds 07 Feb. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 3152

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 20 April 2015

Aus

Landen bezocht: